Akumulatory

Twój akumulator samochodowy może być mały, ale jego moc jest ogromna.

Akumulator samochodowy może być mały, ale jego moc jest ogromna. Gdy bateria jest wyczerpana, samochód jest wyczerpany (aż do momentu wymiany baterii lub naładowania). Być może wiesz, że Twój akumulator samochodowy dostarcza energii elektrycznej niezbędnej do zasilania wszystkich komponentów elektrycznych samochodu, ale w rzeczywistości robi to o wiele więcej! To małe pudełko spełnia dwie podstawowe funkcje:

  • Bateria napędza twój samochód: Bateria dostarcza napięcie do rozrusznika, zamieniając energię chemiczną w energię elektryczną. Daje to samochodowi moc potrzebną do uruchomienia.
  • Bateria utrzymuje wszystko w dobrym stanie: Akumulator dostarcza odpowiednią ilość energii, która pozwala na rozruch pod maską silnika, ale także zapewnia stały dopływ napięcia (energii), dzięki czemu silnik pracuje przez cały czas trwania jazdy.

Jeśli jesteś gotowy, aby zagłębić się nieco głębiej w działanie akumulatora samochodowego i dlaczego jest on taki niesamowity, przeczytaj dalej. Akumulator jest ściśle związany z systemem uruchamiania i ładowania samochodu. Wszyscy pracują wspólnie, aby przekształcić energię chemiczną w energię mechaniczną, a następnie z powrotem.

Jak to wszystko się łączy? Cóż, rozrusznik wykorzystuje energię mechaniczną do uruchomienia silnika. Po uruchomieniu silnika cały układ staje się nieco cykliczny. Obroty silnika napędzają alternator, wpychając energię do akumulatora, gdzie jest ona magazynowana jako energia chemiczna. Ta energia chemiczna jest przekształcana z powrotem w energię elektryczną, aby zasilić rozrusznik i różne akcesoria Twojego samochodu. Cykl trwa, ponieważ energia mechaniczna silnika napędza alternator i ładuje akumulator.

Dowiedz się więcej o akumulatorach

Sprawdzanie akumulatora

Akumulator i system elektryczny w Twoim samochodzie pracują zespołowo i nie możesz mieć jednego bez drugiego. Potrzebujesz akumulatora do uruchomienia silnika i elektroniki oraz elektroniki do utrzymania pracy silnika i ładowania akumulatora. To niekończący się krąg zależności.

Aby upewnić się, że komponenty elektryczne samochodu są prawidłowo podtrzymywane przez akumulator (dzięki czemu akumulator może nadal podtrzymywać komponenty elektryczne), oferujemy kompletną kontrolę systemu elektrycznego, która obejmuje:

  • Analiza rozruchu pojazdu: Aby upewnić się, że rozrusznik silnika pobiera odpowiednią ilość prądu z akumulatora i że akumulator może przenosić obciążenie elektryczne z rozrusznika.
  • Alternator Check: Określenie, czy alternator generuje odpowiednią ilość prądu i napięcia, aby utrzymać akumulator naładowany, a systemy elektryczne działały zgodnie z oczekiwaniami.
  • Sprawdzenie baterii: Aby upewnić się, że napięcie wyjściowe jest prawidłowe, ponieważ słaby lub martwy akumulator może spowodować znaczne uszkodzenia elementów instalacji elektrycznej, takich jak alternatory i rozruszniki.

Baterie z ogniwami wodoszczelnymi

Baterie z ogniwami wodoszczelnymi (baterie zalane) są bateriami ołowiowo-kwasowymi, które zostały specjalnie zaprojektowane do użytku w motoryzacji. Jest to oryginalna bateria wielokrotnego ładowania i zawiera płynny elektrolit. Niektóre baterie ołowiowo-kwasowe wymagają konserwacji, ponieważ woda w rozcieńczonym kwasie może odparować i może wymagać uzupełnienia od czasu do czasu w celu utrzymania określonego stosunku wody do kwasu. (Uwaga: jeśli napełnisz wodę w domu, nie używaj wody z kranu. Użyj wody destylowanej. ) Niektóre nowoczesne baterie typu “wet cell”; wykorzystują półstały elektrolit (czasami nazywany “baterią szczelną”;), który nie wymaga konserwacji.

Istnieją dwa popularne rodzaje baterii “wet cell”;, baterie SLI i baterie w cyklu głębokim.

Akumulator SLI: SLI oznacza uruchomienie, oświetlenie i zapłon. Akumulatory SLI są przeznaczone do rozruchu samochodu z szybkimi, krótkimi impulsami energii, która zasila silnik, światła i silnik pojazdu. Po uruchomieniu silnika, zasilanie samochodu jest dostarczane przez alternator. Większość samochodów jest wyposażona w generyczny akumulator SLI z fabryki.

Baterie w cyklu głębokim: nazywane również bateriami morskimi, działają dłużej niż baterie SLI i są przeznaczone do długoterminowego dostarczania energii. Zostały one zaprojektowane tak, aby były w kółko głęboko rozładowane (co zrujnowałoby akumulator SLI) i mogą zapewnić stałą ilość prądu przez długi okres czasu.

Akumulatory żelowe

Akumulator VRLA lub akumulator ołowiowo-kwasowy regulowany zaworem jest akumulatorem szczelnym bez odpowietrzania gazów. Akumulatory te są idealne do użytku w małych pomieszczeniach bez wentylacji, a ponieważ są one zamknięte, można je łatwo przechowywać. Baterie VRLA nie wyciekają ani nie uwalniają wodoru i są uważane za najbezpieczniejsze baterie mokre ołowiowo-kwasowe. Jedyną wadą baterii VRLA jest to, że są one zamknięte i nie nadają się do użytku.

Istnieją dwa rodzaje baterii VRLA, bateria żelowa i bateria AGM.

Bateria żelowo-komorowa: Zamiast zawierać ciekły elektrolit, jak bateria z ogniwem mokrym, bateria żelowo-komorowa zawiera “żelowany”; elektrolit. Baterie żelowe są wytrzymałe. Są niezwykle odporne na wysokie temperatury, rozlanie, wstrząs fizyczny i odparowanie elektrolitów. Baterie żelowe działają tak samo jak baterie z mokrymi ogniwami, ale są zamknięte i suche.

Absorbowana bateria z mat szklanych: Wchłonięta bateria z mat szklanych (bateria AGM) jest zaprojektowana z elektrolitem utrzymywanym w matach szklanych, w przeciwieństwie do swobodnego zalewania płyt. Te maty szklane są bardzo cienkimi włóknami w baterii i są połączone ze sobą w celu utworzenia maty szklanej absorpcyjnej z elektrolitem. Baterie AGM działają tak samo jak baterie mokre, bez możliwości rozlania się kwasu akumulatorowego.

Różne rozmiary akumulatorów

BATERIE Z BOCZNYM SŁUPKIEM

Niektórzy producenci pojazdów mają tendencję do stosowania określonych rozmiarów grup w większym stopniu niż inni. Na przykład, wiele pojazdów General Motors używa (i/lub używa) akumulatora z bocznym słupkiem. Baterie z bocznym słupkiem mają końcówki kabli, które wkręcane są w bok baterii, w przeciwieństwie do baterii z słupkami na górze. Grupy te mają zazwyczaj rozmiary 70, 74, 75 i 78.

WBUDOWANE BATERIE GÓRNEGO SŁUPKA WGŁĘBNEGO

Europejscy producenci pojazdów (Volkswagen, Audi, Mercedes Benz, BMW, itp. ) zazwyczaj używają “międzynarodowego”; stylu baterii, gdzie górne słupki są zagłębione w narożnikach tak, że górne słupki baterii są mniej więcej równe głównej wysokości baterii. Wiele z tych dopasowań grup baterii posiada wyspecjalizowany system wentylacji jako część baterii, a niektóre z nich są również zainstalowane w bagażniku lub nawet pod tylnym siedzeniem (w przeciwieństwie do typowego umieszczenia pod maską silnika). Wielkości grup to zazwyczaj 41, 42, 47, 48 i 49.

STANDARDOWE BATERIE GÓRNEGO SŁUPKA

Pojazdy japońskie, wiele pojazdów importowanych i większość pojazdów amerykańskich zazwyczaj wykorzystuje rozmiar grupy z standardowymi, najwyżej położonymi akumulatorami. Są to najczęściej spotykane rozmiary grup baterii, do których większość ludzi jest przyzwyczajona. Chociaż są one bardziej powszechne i wydają się łatwiejsze do wymiany, nadal ważne jest używanie odpowiedniej wielkości grupy, tak aby akumulator samochodu pozostawał bezpieczny w tacy akumulatora pojazdu.

Na przykład, niektóre rozmiary grup są takie same pod względem szerokości i długości, ale mają mniejszą wysokość. Jeśli wyższa bateria zostanie pomylona z mniejszą grupą, może nie zmieścić się prawidłowo w tacy baterii i/lub w uchwycie baterii, lub nawet biegun baterii może się zetknąć z metalową maską pojazdu, powodując iskrę, zwarcie lub pożar pojazdu. Ponownie, jako środek ostrożności, skonsultuj się z technikiem Firestone Complete Auto Care, aby dobrać odpowiedni akumulator dla danego roku, marki i modelu pojazdu. Ogólnie rzecz biorąc, te bardziej popularne grupy akumulatorów to 24, 24F, 25, 34, 35, 51, 51R, 52, 58, 58R, 59 i 65.

Dbaj o akumulator w niskich temperaturach

Sezon zimowy jest najbardziej prawdopodobnym czasem śmierci akumulatora samochodu osobowego lub ciężarowego. Możesz myśleć, że to zimna pogoda po prostu obciąża energię baterii, ale tak nie jest. Lato w przypadku akumulatorów samochodowych jest bardziej upalne niż zimna pogoda, chociaż niskie temperatury z pewnością mogą przyczynić się do skrócenia żywotności akumulatora. Często, czekając, aż głębokie zamrożenie zimy, aby wymienić baterię jest zbyt późno. Zimna pogoda mogłaby sprawić, że zużyta bateria “martwa w chwili przybycia”;.

Podczas gdy akumulatory samochodowe nie powinny być wymieniane z sezonu na sezon jak opony, niektóre akumulatory mają tendencję do lepszego działania w niektórych klimatach.

ZIMOWA KONSERWACJA BATERII

Jak już wiesz, baterie do samochodów osobowych i ciężarowych najprawdopodobniej zawodzą w zimie i zawodzą po sezonie zużycia i wyczerpania przez letnie upały. Unikać kłopotów związanych z martwą baterią, stosując te środki ostrożności w chłodniejszych miesiącach:

  • Przetestuj akumulator samochodowy, gdy temperatura zacznie spadać.
  • Akumulatory samochodowe lub ciężarowe, które mają cztery lata lub więcej, są narażone na wysokie ryzyko uszkodzenia w niskich temperaturach.
  • Trzymaj kable rozruchowe w samochodzie. Kable skoczka są kompaktowe i niezwykle poręczne, jeśli Ty lub Twój przyjaciel utkniesz w martwym akumulatorze samochodowym.
  • Bądź na bieżąco. Kiedy wiesz, jak działa twój samochód, lepiej się nim zajmij. Jeśli masz pytania dotyczące żywotności akumulatora w Twoim samochodzie lub sposobu wymiany akumulatora samochodowego, skontaktuj się z nami.